CARI BAHAN

Saturday, December 19, 2020

Muslimah tukar jadi Sikh

 Manpreet Singh Pawar, kapten hoki India berkahwin dengan seornag gadis malaysia bernama Lili Najwa Saddique. Lili Najwa Saddique merupakan anak saudara kepada Menteri Perpaduan Negara Datuk Halimah Saddique.  Perkahwinan ini adalah antara pasangan yang berbeza agama. Mampreet Singh Pawar adalah beragama Sikh manakala Lili Najwa Saddique adalah berasal daripada keluarga muslim. Tidaklah didapat dipastkan apakah beliau masih seorang muslimah sewaktu perkahwinan itu berlaku atau sudah menjadi murtad. Sementelahan, perkahwinan itu diadakan di India, di kampung Mampreet di Mithaphur, dekat jalandhar, Punjab.

Perkahwinan tersebut dikatakan atas dasar cinta. Demi cinta agama ditinggalkan. Kalau sendiri sudah buat pilihan, apalah yang boleh dibuat? Fitnah dunia ini memang menakutkan. Hendaklah setiap ibu bapa menjaga anak dan generasi masing-masing agar tidak tergelincir. Musuh Islam bertepuk tangan kalau ada seornag muslimah dapat mereka tawan.  

Islam tidaklah rugi dengan menjadi kafirnya sorang daripada ummatnya.  Berapa ramai pula ornag kafir yang telah masuk ke dalam Islam. Islam atau kafirnya seseorang telahpun tersurat sejak azali lagi dalam lembaran takdir masing-masing. Allah maha mengetahui. Berdoalah semoga kita berada dalam senara muslim hingga ke hembusan nafas terakhir.

No comments: