CARI BAHAN

Thursday, May 22, 2014

Samseng Bangsa Mengheret Agama


Kejadian sekumpulan pemuda UMNO menceroboh masuk ke dalam bangunan Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang, mengamuk soal ungkapan "celaka" oleh seorang Adun DAP ketika berucap dalam dewan itu, adalah perbuatan yang memalukan. Telah banyak ungkapan yang lebih teruk dari celaka diucapkan oleh pemimpin pelbagai peringkat kepada seteru politik, tidak pula ia mengundang tindakan samseng sedemikian. Bukan sedikit ungkapan keji yang dilemparkan oleh pemimpin Melayu kepada pemimpin Melayu yang lain, tetapi samseng tidak bangkit seperti samseng pemuda UMNO Pulau Pinang.



Tindakan samseng haprak dari Pulaua Pinang itu sangat merbahaya. Mereka mengumpan sentimen bangsa untuk mengumpul dokongan. Mereka justeru mengheret sentimen agama untuk memukau sokongan.



Sementara yang ditentang adalah DAP, sebuah parti yang namanya dicemar sebagai punca konflik kaum. Hakikatnya, siapa yang mengucar kacirkan kerukunan kaum?



Inilah sebenarnya militan yang menyebarkan nuklius faham asobiah melampau. Kelompok ini kini disokong oleh kelompok yang menamakan mereka sebagai NGO Islam. Perkasa, Isma, Muwafakat dan sebagainya, menjadi talihayat melanjutkan nafas dinasour tua yang nazak.



Usah menggunakan Islam dalam rencana makar kalian. Bangsa Melayu dan Muslimin tidak punya kaitan dengan kelompok sufaha' tersebut.

No comments: