CARI BAHAN

Thursday, September 06, 2018

SEMAK SEBELUM SEBAR

Kata-kata ini patut jadi motto semua pelakun dalam dunia media sosial. Banyak sangat sampah maklumat yang tersebar. Kekadang ia berbentuk fitnah. Tampa ketelitian dan kecermatan, kita akan terjebak dalam jerangkap dosa. Sebab itu...

SEMAK SEBELUM SEBAR

Jangan seronak copy  paste apa yang orang hantar kepada kita. Kelak, diri sendiri akan menyesal di akhirat.


Ini adalah satu bentuk penyelewengan yang dibuat oleh para pemain wayang media soisal. Banyak lagi contoh lain. Tidak dapat saya senaraikan. Saya tidak ambil sampah-sampah yang bertebaran dalam FB atau Whatsapp. Saya tidak like dan tidak kongsi apa yang orang tulis dan kongsikan. kalau mereka dosa, biar mereka dosa sendiri. Saya tidak mahu terheret sama.

Semoga Allah peliharakan saya sepanjang masa.

No comments: