CARI BAHAN

Friday, February 22, 2013

Wahai para blogger...perhatikan jemari anda!

Perihal gambar Setiuasaha Majlis Syura Ulama, Ust Nik Zawawi Nik Yusuf dengan isyarat meyurupai "one Malaysia" tajaan Najib dan bersama-sama pula pimpinan UMNO dan MCA menjadi modal gerak saraf saat-saat akhir. Turut terpalit adalah Ust Tuan Ibrahim Tuan Man yang mana gambarnya bersama pemimpin UMNO dan MCA disebarkan dalam blog. Dalam pada itu, kisah DR. Harun Din bertemu Anwar dimanupulasikan ke arah menimbulkan prasangka buruk mengenai sifat dan kesetiaan Dr tehadap kerjasama Pakatan.

Semua ini adalah ramuan lazat pelahap politik masa kini yang diwarnai dengan kesemberonoan maklamat dan fitnah adu domba. Damai telah sirna dari politik lantaran kemasukan pelbagai lapisan masyarakat dalam arenanya. Para blogger yang merasakan kuasanya mencanak langit mula cuba mempamerkan kudrat alam maya mereka. Tanpa menapis maklumat dan tanpa pertimbangan baik dan buruk buat diri serta pertanggungjawaban di akhirat, mereka melampiaskan segala yang telintas di minda.

Tidak kira blogger UMNO mapun blogger Pakatan, masing-masing meledni akhlak hina dalam berblog. Terdahulu, insan mativator bernama Fadhilah Khamsah dipermalukan mengenai kerosakan akhlak anaknya. Ini semua adalah siri-siri fitnah adu domba yang telah diwarnakan di kanvas politik Malaysia sejak beberapa tahun terdahulu.

Tanggungan dosa berganda bagi siapa yang mensunnahkan budaya hina ini dalam politik. Dosa berantai buat sesiapa yang melangsungkannya berterusan.

No comments: