CARI BAHAN

Friday, July 15, 2016

AGENDA TUN DR. MAHATHIR

Mulanya aku cukup curiga dengan Tun Dr. Mahathir. Bila dia mengembeling entiti pembangkang untuk disatukan melawan DS Najib Tun Razak, aku seperti angkatan muda yang berfikiran pembaharuan yang menyimpan belah bagi. Terus terang, aku tidak faqih dalam ilmu politik. Aku bingung menetapkan pendirian. Bila Tun Dr. Mahathir membayangkan akan menubuhkan Pakatan Pembangkang yang lebih jitu bagi menentang kerajaan pimpinan DS najib, aku mencongak-congak sikapku. Bolehkan dipercayai orang tua ini.

Cikgu Bad masuk TV. Dia komen dan katakan Tun Dr. Mahathir todak boleh dipercayai. dia beri amaran kepada blog pembangkang agar jangan terpesona dengan Tun dr. Mahathir yang disifatkannya hanya untuk menjaga survival legasi politiknya dan anaknya Mukhriz yang terbuang. Cikgu Bad juga masih muda dalam politik dan aku tidka bersedia untuk menyandarkan sikapku terhadap persepsi politiknya.

namun, boleh keluar kenyataan DS Anwar Ibrahim dari penjara, sebagaimana yang dilaporkan oleh Malaysiakini, aku macam lebih percaya kepada DS Anwar. Dia memang seornag mujtahid politik yang berpengalaman. Bila dia memberikan signal positif terhadap ura-ura Tun Dr. Mahathir untuk bentuk parti baru dan memperkukuhkan pakatan pembangkang, ia memberikan aku keyakinan untuk menanbahkan belahan sikap. Aku rasa menyokong Tun Dr. Mahathir adalah satu ijtihad politik yang lebih bijaksana.

No comments: