CARI BAHAN

Friday, October 25, 2013

BERAPA RAMAI MUSUH ISLAM MENEMUI HIDAYAH?

Arnorl Van Doorn

Kekadang, pembela Islam itu berlebih-lebihan dalam menyatakan cintanya kepada Islam. Dalam berlebihan itulah, mereka melewati akhlak seorang pendakwah yang menjadi hakikat kepada kecintaan kepada Islam. Tugas seorang pembela Islam hanyalah berdakwah menyelematkan Islam. Islam tidak memerlukannya untuk diselamatkan kerana Allah sahaja yang menentukan di mana duduknya Islam dalam persada zaman. Amat salah jika seorang pembela Islam merasakan kerja buatnya itu sangat penting dan menentukan survival Islam.

Wahai....para pembela Islam!

Kalian hanya pengemis pahala dalam kerja membela Islam. Kalian bukan penjaga kepada Islam. Kalian hanya meraih taburan pahala yang ada dengan kerja untuk Islam itu.

Justeru, jangan sampai menghina musuh Islam sehingga tidak pernah membayangkan bahawa satu ketika kelak, musuh yang dihina itu akan menjadi muslim yang lebih kuat dari diri anda sendiri. Kerana Islam itu kepunyaan Allah, Dia juga akan menentukan siapakan kalangan hambaNya yang terdekat dengannya. 

Maka, berpada-padalah dalam menyatakan semangat pembelaan terhadap Islam yang anda kobarkan. 

Dulu, seorang kafir bernama Arnorld Van Doorn telah membikin filem yang menhina nabi Muhammad SAW, seterusnya menghina Islam. Umat Islam bangkit menentangnya. Baguslah menentangnya. Tetapi jangan berlebihan. Tiba-tiba, Allah berikan hidayah kepadanya dna dia masuk Islam. 

Akan datang, mungkin dia akan bertambah baik Islamnnya dan bakal menyumbangkan sesuatu yang lebih bererti daripada apa yang disumbangkan oleh sekalian banyak ornag Islam yang dulunya mencemuhnya.

Allhu..waliyyut taufiq.

No comments: