CARI BAHAN

Wednesday, September 18, 2013

Karat Otak

Patutkah Ossama bin Laden disamakan dengan Chin Peng? Sungguh berkarat pemikiran orang yang tidak tahu membezakan antara pejuang Islam dengan pejuang komunis. Memang kalau kiblat adalah Barat, ke baratlah menghala tawajjuh. Barat sangat anti komunis dan Barat juga sangat benci perjuangan jihad Islam seperti yang diterajui Ossama.

Kalau kubur Ossama di laut jadi masalah, apakah kubur di memorial pahlawan itu menentukan bahagia di akhirat. Tiada lebihnya kubur di puncak gunung berbanding dasar lautan. Bukan satu kehinaan kalau kubur tidak di darat. Bukan kemuliaan kalau kubur maqam bertingkat.

Bumi Setiawan di Malaysia tidak afdhal berbanding bumi bumi Bangkok di Thailand. Kalau Chin Peng tidak boleh ditanam di Malaysia, dia disimpan di memorial di Bangkok. Semuanya bumi Allah. kita yang hidup ini pun beuim tahu di mana akan dikebumikan. Entahkan yang bercakap itu kelak matinya tidak berkubur. Siapa tahu.

Ossama adalah pejuang yang telah berjasa di bumi Afghanistan dan lain-lain wilayah yang bergolak. Apakah jasa sang menteriku buat Islam? Menghina pejuang Islam (walau manhaj jihad qital) tidak layak dan tidak patut, apatah lagi menyamakan dengan komunis.
 

No comments: