CARI BAHAN

Saturday, October 19, 2024

GISBH ...Biarkan tersungkur

 Apa guna ekonomi Islam yang ditampilkan oleh GISBH kalau ia berdiri di atas kebobrokan? Hanya kulit luaran sahaja nampak Islam, namunnya dalamnya bergelumang dengan kumbahan. Air acaq kata orang Kedah. Hal tersebut terdedah apabila pihak polis membuat serbuan dan tangkapan atas para pemimpinnya. Ditambah pula dengan pendedahan melalui pengakuan bekas-bekas GISBH.  Apa lagi Islam yang tinggal pada GISBH itu. Telah terpampang kedajalannya. 

Pendedahan oleh anak Abuya Ashaari sendiri amat mengejutkan. Siapa yang mendengar apa yang diceritakannya mengenai pengalamannya dipaksa kahwin dengan Fadil yang menjadi salah seorang Ahli lembaga Pengarah GISBH semasa dia di Jordan dan kemudian dilarikan ke Turki dan Indonesia, maka terpampanglah watak mafia dalam GISBH itu

GISBH perlu diranapkan terus agar tidak bangkit lagi membawa citranya di masa depan. Jangan sayangkan ekonomi palsau yang didendangkannya. Orang Melayu perlu buang kebodohan dan sifat ragu-ragu yang membuatkan mereka mudah diperdaya. 

Dalam dunia ini, jika satu syarikat tumbang, banyak lagi syarikagt lain dari anak bangsa sendiri akan bangkit meneraju. Jangan termakan dengan mimpi-mimpi muluk yang didongengkan.

No comments: