CARI BAHAN

Monday, November 27, 2017

Militan itu bukan pengikut Syaitan

Entah siapa yang menyerang dan meletupkan bom di sebuah masjid di Sinai, Mesir. Seramai 235 orang dilaporkan maut dan sejumlah besar yang lain mengalami kecederaan. Khabarnya ia ada kaitan dengan kumpulan militan Islam. Kalau benar, kumpulan militan itu sebenarnya jenis yang berfikrah khariji. Fikrah khawariji menghalal darah kaum muslimin kerana perbezaan dalam masalah furu'. Berbeza dalam soal politik, soal bid'ah pemikiran dan seumpamanya, menyebabkan mereka menghalalkan darah.

Keberanian dan sikap tega kumpulan ini megejutkan para gerombolan syaitan. Khabar yang disampaikan kepada Iblis tentang kelancangan kumpulan ini juga  juga mengkagetkannya sehingga ia terduduk terkedu di atas singgahsananya dalam istana di atas air.  Sungguh tidka terfikir olehnya bahawa hasutan para tenteranya ke atas ummat manusia telah melahirkan kelompok ultra berani sedemikian.

Kata seornag soldadu iblis: "kami hanya mengganggu orang sembayang agar mereka was was, tetapi para militan itu melewati batas dengan membunuh mereka."

Akhirnya raja iblis berkata: "Kita berlepas diri dari mereka!"

Mlitan bukan pengikut Setan tapi pengikut hawa nafsu sendiri.

No comments: