CARI BAHAN

Tuesday, February 25, 2020

Who have the Numbers?

Tun Dr. Mahathir Muhamamd kini jadi Perdana Menteri Interim. Keadaan politik dalam negara tidak menentu kini. Siapakah yang bakal menjadi Perdana Menteri Malaysia selepas ini, masih belum terdedah. Namun ia sudah tercatat di Luh Mahfuz. Allah yang tahu dan kita cuma mampu menduga-duga. Sebagaimana lazim, dugaan kita selalu juga terpeleset. Hari ini, pakar politik boleh bergebang dengan pengacara TV, tapi tidak ada siapa yang benar-benar yakin dengan teorinya. Tun Dr. Mahathir Muhamamd mungkin sudah ada garis perancangannya. Siapa yang mahu diserahkan sebagai pegantinya. Namun, hanya ketentuan Allah akan menjadi keputusan muktamad.

Inilah akidah dan pegangan bagi orang yang beriman. Allah yang menentukan. manusia boleh merancang dan berusaha. Kesudahannya, akan berlakulah apa yang Allah mahu.

Juak-juak UMNO sedang bergentayangan pada hari ini menyusun strategi mengambil alih kepimpinman negara. Demikian pula saki baki penerus legasi PH, khasnya Anwar dan rakan-rakan setia PKRnya, mereka juga tentu sedang bekerja keras memerah otak dan menuras tenaga untuk mengumpulkan kekuatan.

Isu sekarang , paling menjadi tumpuan adalah :"Do I have teh numbers?"

Hukum demokrasi memang begitu. Siapa yang paling banyak sokongan, maka dia akan diangkat!

No comments: