CARI BAHAN

Wednesday, April 13, 2016

CAHAYA ALLAH AKAN TERUS BERSINAR

Dr. Zakir Naik itu, adalah pahlawan Islam masa kini. Di depannya tumpas rantaian kebatilan. Menjadi terang apa yang berkabus kerana panjangnya masa sesudah beredarnya zaman. Tidak keterlaluan, jika dikatakan beliau adalah sebuah cahaya yang Allah anugerahkan buat ummat Islam.

Kerana itu musuh Islam dan kalangan mereka yang ada penyakit dalam hati cuba menghalangnya. Mereka cuba memadamkan cahaya Allah, tetapi Allah maha kaya. Allah akan menyempurnakan cahayanya walaupun


يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ


Mereka cuba memadam cahaya Allah dengan mulut mereka, dan Allah pasti akan menyempuirnakan cahayanya walau orang kafir tidak suka". (Surah As-Saf:Ayat 8)


Allah SWT tidak miskin. Telah lahir manusia yang lebih petah berbicara daripada Dr Zakir Naik sebelum ini. Lebih kuat ingatan dan hafalannya. Lebih hikmah dalam bermujadalah. Demikianlah Dr. Zakir Naik. Kemudian, sesudahnya akan lahir lagi dan terus lahir insan yang menjadi seperti saifullah Al-Maslul. Menjadi seperti Al-Faruq Umar Al-Khattab. Seperti mereka yang telah menunaikan "nahbah'nya dan pula sedang menunggu giliran yang punya giliran.


Allahul musta'an.

No comments: